Na Hřebeny přes Magdalénu

Délka výletu 81 km
Náročnost střední
Vhodné horské kolo

Dnešní vyjížďka nás zavede opět na brdské Hřebeny, tentokrát ovšem přes bývalý vojenský prostor Včelník – dnes je zde psychiatrická ambulance Magdaléna – a Dobříš. Terén není nijak složitý, ale trasa je koncipována především pro příznivce MTB; nalezneme zde dost lesních stezek a asi 3 techničtější pasáže, které lze ale jednoduše objet. Začátek i konec výletu je na nádraží ČD; vyrazíme ze Zbraslavi a dojedeme do Radotína. Výlet je možno též libovolně zkrátit, jelikož Hřebeny kopíruje z obou stran železnice – berounská trať z jedné a dobříšská z druhé strany.

Ze Zbraslavi se vydáme přes most Závodu míru a po cyklotrase 7 vlevo směrem na Baně. Těsně před příjezdem na hlavní silnici Na Baních doporučujeme odbočit vlevo na polní a posléze lesní cestu, která nás dovede na červenou TZ mimo silnici; kdo upřednostňuje asfalt, vydá se po hlavní silnici vlevo do kopce a za autobusovou točnou Baně odbočí vlevo na zmíněnou červenou TZ. Ta nás lesem dovede do Jíloviště, odkud budeme pokračovat přes Trnovou až k nadraží v Bojově. Zde se dáme vlevo přes koleje a nahoru do Hvozdnice nejprve po příjezdové cestě, a potom po žluté TZ. Z Hvozdnice budeme sledovat cyklotrasu Mníšecko-M přes sv. Václava až do Zahořan, kde u rozcestí žlutá TZ odbočuje vpravo; my se ovšem vydáme vlevo přes les na Včelník, který objedeme a pobliž Malé svaté Hory najdeme modrou TZ. Té se budeme držet až do Dobříše. Kdo chce, může se ve městě občerstvit a navštívit zámek. My ale na rozcestí Nad Větrníkem přestoupíme na zelenou a pojedeme přes Židův palouk na Knížecí Studánky (žlutá TZ). Odsud pak po zelené vystoupáme na Stožec, kde máme možnost volby. Na rozcestí Na Soudném dojedeme buď kratší a techničtější červenou TZ, nebo po asfaltu po cyklotrase od tur. přístřešku. Ze Soudného potom přes osadu Na Rovinách sjedeme do Kytína, kde nás čeká zasloužený odpočinek v Kovárně pro radost, nebo v nově zbudovaném pivovaře.

Zpět do Radotína pojedeme přes osadu Na Rovinách lesem do Haloun. Odsud se dáme přes pole a po žluté značce do Řevnic. Kdo chce, může z Řevnic jet domů po silnici. My se vydáme polní pěšinou, která silnici defakto kopíruje, podél řeky až do Radotína. Zde se můžeme po výletě občerstvit třeba v kiosku U Ondřeje hned na cyklostezce.