Skalka

Délka výletu 62km
Náročnost střední až obtížná
Vhodné horské kolo

Výchozím bodem je Podolská cyklostezka, po které dojedeme až do Zbraslavy, po přejetí „Zbraslavského“ mostu. Za mostem se vydáme doleva, kde se napojíme na cyklostezku, kterou můžeme následovat po celém průjezdu Zbraslaví. Potřebujeme se dostat na Baně, kde je točna autobusu. Zde začíná Počasí Mníšek pod Brdy - Slunečno.czčervená turistická značka, která nás bude provázet až do Jíloviště. Zde je možnost prvního občerstvení. Dále po červené projedeme Jílovištěm, přičemž podjedeme dálnici a budeme pokračovat dál po červené polní cestou. Následují příjemné lesní cesty, budeme muset ovšem zdolat i jednu rokli a Černolické skály. Červené značky se držíme až do poutního místa Skalka, kde nás čeká zasloužené občerstvení v kiosku s možností opékání špekáčků. Zde si můžeme prohlédnout unikátní křížovou cestu, kapli sv. Máří Magdalény nebo si odpočnout u jezírka. Po odpočinku budeme pokračovat po cyklostezce směr Mníšek pod Brdy, po 600m ale po cyklostezce neodbočíme doprava, ale budeme pokračovat rovně, až se napojíme na žlutou. Projedeme Líšnicí a po žluté dále do Bojova. Tam se dáme po zelené na Sloup a ze Sloupu do Davle. V Davli přejedeme přes most na druhou stranu řeky. Od mostu doprava se dostaneme k nádražní, kde máme možnost se občerstvit a případně se vrátit do Prahy vlakem. Druhá možnost občerstvení je od mostu doleva, kde se dostaneme k sezónnímu kiosku. Odtud můžeme pokračovat po červené přes strmý kopec na Oleško a dále do Vranného nad Vltavou, odtud už opět po stezce až do Prahy.