Na náměstí na kafe – Řeporyje

Délka výletu 25 km
Náročnost lehká
Vhodné kolo MTB, trekové, gravel

Tato vyjížďka je krátká, terénem nenáročná a navigačně prostá. Dala by se shrnout heslem: “Zajeďte si do Řeporyj na náměstí na kafe a dort!” A skutečně; kavárna Na náměstí v Řeporyjích je tím hlavním tahákem. Mají tam výbornou kávu, skvělé dorty, něco teplého k snědku prý také uvaří a obsluha je na jedničku.

Přesto si dovolíme pár slov.

Od železničního mostu na Praze 2 pojedeme po cyklostezce na Barrandovský most a do Hlubočep, odkud budeme pokračovat do Prokopského údolí. Za Klukovickým viaduktem (je zde dětské hřiště a bývalé koupaliště) se dáme vlevo po zelené NS. Ta nás provede celou cestou kolem lomu Opatřilka a nadraží v Holyni až do cíle – kavárny na Řeporyjském náměstí.

Zpět do centra pojedeme ulicemi Smíchovská a Všerubská směrem na autobusovou točnu Velká ohrada. V ulici K Opatřilce ale v zatáčce u svodidla sjedeme vpravo na stezku (bývají zde kozy a ovce, proto raději opatrně) – čeká nás totiž “Opatřilský trail” – tedy pěkná pěšina klesající zpět směrem k rozcestí u Klukovického viaduktu. Od viaduktu se k železničnímu mostu vrátíme stejnou cestou, po které jsme přijeli.

Mapa.cz

Na začátku pěšiny nad Opatřilkou můžete často spatřit domácí zvířata.

Pokud nepojedete v nejhorších předjarních plýskanicích, zůstanete narozdíl ode mne čistí 🙂